Welcome to the forums. Please post in English or French.

You are not logged in.

#1 2014-03-19 17:05:15

deniswalch
Member
From: Montréal (Canada)
Registered: 2014-03-19

[Windows] Run Code_Aster in command line DOS

Hi everyone,

as said in the title, I'm currently using Code_Aster 10.3 provided by pimeca.com on Windows XP. I don't use ASTK, I run Code_Aster by using a command prompt.
I'm runnning some big files and it takes a long time. I think I could reduce the running time by hiding in the command prompt the .mess file that Code_Aster generates at the end of the calculation.
Apparently, it's like unchecking the "suivi interactif" box in ASTK, but as I said, I'm not using it.
In the version I'm using, it's like the interactiv mode is already check.

I've been looking for a while on the forum and I got some usefull information, thanks for that! But I can't find the command option to hide the .mess file.
I think the command is in the waster.exe that the waster.bat launches but maybe there's another solution.

In the document [D1.02.05] (http://www.code-aster.org/V2/doc/v10/fr … .02.05.pdf), it says you can use the -i option at the end of the line to activate the interactiv mode which is not what I want as I said.
Does someone have an idea?
Many thanks

==========================================================

Bonjour tout le monde,
comme indiqué dans le titre, j'utilise Code_Aster 10.3 distribué par pimeca.com sur Windows XP. Je n'utilise pas l'interface ASTK mais des lignes de commande dans le DOS.
J'utilise des gros fichiers en ce moment qui prennent du temps à tourner. Ça fait un moment que je pense pouvoir réduire le temps d'éxécution des calculs en empêchant l'affichage dans le DOS des informations écrites dans le .mess que génère Code_Aster en fin de calcul.
Ça correspondrait à décocher la case "suivi interactif " dans ASTK apparemment, mais je ne l'utilise pas.

Jusqu'à présent, j'ai pu obtenir de nombreuses informations sur le forum et je vous en remercie. Mais là je suis bloqué avec cette commande.
Je pense qu'il faut modifier quelque chose dans le waster.exe que le waster.bat lance, mais il y a peut-être une autre solution.

Dans le document [D1.02.05] (http://www.code-aster.org/V2/doc/v10/fr … .02.05.pdf), il est indiqué d'ajouter l'option -i à la fin de la ligne de commande pour activer le suivi interactif mais comme je le disais, ce n'est pas ce que je veux.
Quelqu'un aurait-il une idée?
Merci beaucoup

#2 2014-03-19 20:21:10

delmas
Administrator
From: EDF R&D
Registered: 2007-12-12

Re: [Windows] Run Code_Aster in command line DOS

Je ne sais pas répondre à votre question mais sachez qu'il existe une version Windows plus récente fabriquée par la société Alneos.

Code_Aster release : unstable on (Ubuntu Precise Pangolin 12.04 64 bits) - GNU + Intel

Code_Aster. What else ?

#3 2014-03-21 09:38:58

tomaiilyk
Member
Registered: 2009-10-22

I am using 10.3 too .You could reduce the running time by increasing memory.       for example cmd:   /beam.comm -m400

deniswalch wrote:

Hi everyone,

as said in the title, I'm currently using Code_Aster 10.3 provided by pimeca.com on Windows XP. I don't use ASTK, I run Code_Aster by using a command prompt.
I'm runnning some big files and it takes a long time. I think I could reduce the running time by hiding in the command prompt the .mess file that Code_Aster generates at the end of the calculation.
Apparently, it's like unchecking the "suivi interactif" box in ASTK, but as I said, I'm not using it.
In the version I'm using, it's like the interactiv mode is already check.

I've been looking for a while on the forum and I got some usefull information, thanks for that! But I can't find the command option to hide the .mess file.
I think the command is in the waster.exe that the waster.bat launches but maybe there's another solution.

In the document [D1.02.05] (http://www.code-aster.org/V2/doc/v10/fr … .02.05.pdf), it says you can use the -i option at the end of the line to activate the interactiv mode which is not what I want as I said.
Does someone have an idea?
Many thanks

==========================================================

Bonjour tout le monde,
comme indiqué dans le titre, j'utilise Code_Aster 10.3 distribué par pimeca.com sur Windows XP. Je n'utilise pas l'interface ASTK mais des lignes de commande dans le DOS.
J'utilise des gros fichiers en ce moment qui prennent du temps à tourner. Ça fait un moment que je pense pouvoir réduire le temps d'éxécution des calculs en empêchant l'affichage dans le DOS des informations écrites dans le .mess que génère Code_Aster en fin de calcul.
Ça correspondrait à décocher la case "suivi interactif " dans ASTK apparemment, mais je ne l'utilise pas.

Jusqu'à présent, j'ai pu obtenir de nombreuses informations sur le forum et je vous en remercie. Mais là je suis bloqué avec cette commande.
Je pense qu'il faut modifier quelque chose dans le waster.exe que le waster.bat lance, mais il y a peut-être une autre solution.

Dans le document [D1.02.05] (http://www.code-aster.org/V2/doc/v10/fr … .02.05.pdf), il est indiqué d'ajouter l'option -i à la fin de la ligne de commande pour activer le suivi interactif mais comme je le disais, ce n'est pas ce que je veux.
Quelqu'un aurait-il une idée?
Merci beaucoup

#4 2014-03-24 15:31:29

deniswalch
Member
From: Montréal (Canada)
Registered: 2014-03-19

I already use this command for big files but thank you.
I would like to know how to not display information in the command prompt, it should reduce time.
For a simple clamped beam, the command prompt takes 7s from the beginning to the end while code_aster display 2.5s as "TEMPS CPU TOTAL" in the .mess file!

#5 2014-03-24 17:00:42

RichardS
Member
From: Munich, Germany
Registered: 2010-09-28
Website

deniswalch wrote:

I already use this command for big files but thank you.
I would like to know how to not display information in the command prompt, it should reduce time.
For a simple clamped beam, the command prompt takes 7s from the beginning to the end while code_aster display 2.5s as "TEMPS CPU TOTAL" in the .mess file!

Hello,
the difference in the two displayed time values does not come from the command output. The "TEMPS CPU TOTAL" printed in the mess file measures the time needed for the calculation of the solution. The total time for finishing the whole simulation includes the time necessary for copying the initial data from the data folder to the temporary folder (usually something like /tmp/01234567) where the calculation is carried out and than copying back the results from the temporary folder to your data folder. This additional time is not included in the mess file!

Best regards,
Richard

Richard Szoeke-Schuller
Product Management
www.simscale.com
We are hiring! https://simscale-jobs.personio.de/?language=en#all